fredag, februar 29, 2008

Alkohol og skolegang

Jeg havde arrangeret at hente konen fra skole i dag - jeg må dog sige at jeg blev lidt overrasket - der kom en ret beruset dame mod mig (mig ærede hustru). De viste sig at de i dag havde nydt Vodka i stedet for at blive undervist - Vodkaen kom fra en - ja gæt en gang - polak. Desuden havde de fået hjemmerøget ørred med brød. Normalt har de åbentbart en time en fredag i hver måned i klassen hvor de er lidt socialle og alle skulle have lidt med - og i dag stod den så på ørred og så havde polakken taget vodka med - og da konen ikke ville være uhøflig (efter anden dag i klassen) sagde hun ja hver gang flasken gik rundt - det var der vist ingen andre der gjorde - og den vodka gik altså lige til hjernen må jeg sige. Det lykkedes mig dog at få hende lempet i seng i eftermiddags - ellers havde hun ikke været klar til aftenens kineser klub.

Jeg husker da godt fra da jeg gik på Statsskolen (for mange herrens år siden) at det skete vi brugte en formiddag på Postkroen (faktisk lige over for konens sprogskole) - men holdt os da til øl (og Gammel Dansk) - men så fulde blev vi altså ikke (så vidt jeg husker). Faktisk tror jeg at sidste gang jeg var Vodkafuld var i december 1990 i Bremen da jeg var med til kaproning (travalje) på Weser Floden - jeg gik på Navigationsskole dengang. Jeg behøver vist ikke at tilføje at vi tabte - tabte stort - men vi fik det største bifald. Tror det var italienerne der vandt (de gik vildt meget op i det) - franskmændene var det i al fald ikke - de var ligeså fulde som os - bare i rødvin. "Østtyskerne" (lige efter murens fald) vandt heller ikke - husker de havde masser af billige øl med og de var lige så party-glade som os danskere og franskmændene - føj hvor vi festede igennem - det var de gode gamle dag. Det var også der jeg havde noget kørende med Gisela og var ved at få nogle bøllebank - men dette er ikke sted og tid til at snakke om det.

Ingen kommentarer: