torsdag, februar 28, 2008

Slim

I Kina hostede jeg altid masser af slim op om morgenen, når jeg stod op og om aftenen, når jeg gik i seng - nu har jeg været i Danmark i en måned og jeg står stadigt der ind i mellem og prøver - men der kommer ikke noget - det er bare så dejligt. Det er en af de ting man rigtigt kan se forskel på forurenings niveauet på. Der er simpelthen så meget støv og skidt i luften derude at struben slimer til. På arbejde gik jeg oftest med støvmaske på. I Kina måtte vi tørre støv af hver dag (sort farve) - her kan man jo næsten nøjes med 1-2 gange om måneden.

Der er dejligt og rent i lille Danmark!

4 kommentarer:

Kim sagde ...

Det lyder ganske bekendt - ophostning af slim og daglig rengøring. Egentlig rart at høre, at jeg ikke er den eneste, men også lidt sørgeligt at der skal være sådan og næppe sundt i længden. Den rene luft er en af de få ting jeg savner i Danmark.

Claus sagde ...

Yes - ren luft er lidt af en mangelvare de fleste steder i Kina. Og noget af det bedste ved DK. Og efter en forlænget windomblæst weekend ved vesterhavet har jeg fået meget på det seneste - dejligt. Og bare roligt - som tiden den går er der flere og flere ting du kommer til at mangle - f.x har jeg i alle årene ikke kunnet leve uden DK hotdog - nu bor jeg i DK (en måned nu) og har kun fået en - ikke noget at prale af.

Anonym sagde ...

En nabo her fortalte hun havde været på efteruddannelse i Beijing (akupunktur) og havde læst at det svarer til at ryge 70 cigaretter dagligt, sådan at ånde i Beijing ...

Claus sagde ...

Det skal nok passe. Der er byer i Kina hvor der er mange gange mere forurenet. Selv husker jeg mine 8 måneder i Guangzhou (sydkina). I al den tid var der kun blå himmel 1 dag - efter at fabrikkerne havde været slukket ned i 3 dage i ferien og det blæste kraftigt- resten af tiden var himlen gråblå eller bare grå af smog