torsdag, februar 28, 2008

Stavning, fortorv og for satan

"Der må du ikke gå" - beskeden var meget kontant i morges. Sabrina og mig var på vej i børnehaven, Sabrina var kat igen og hun var efter musen (mig). Jeg kom så til at betræde asfalten - og blev straks korrektet - det må man ikke- man skal holde sig til fortorvet - og huske at se sig for før man går over gaden - sådan Sabrina - godt gået!
Her til morgen blev jeg også stolt forevist at Sabrina kunne stave til Sabrina. Min mor har lavet bogstaver til døren til Sabrina og hendes 2 kusiner. Så de lagde dem op to gange - så blev de lagt i en kuvert. Min mor gik så på toilet og kaldte på Sabrina: "Kommer lige om lidt - skal lige være færdig". Da min mor så kom tilbage var bogstaverne taget ud af kuverten og lagt op i rækkefølge. Jeg fik så hele seancen forevist igen da jeg kom hjem. Barnet var stolt, Farmoderen endnu stoltere og Faren mest stolt - hun kan bare det pis. Så nu vil min mor lave hele alfabetet til hende til at lege med.


Jeg passer meget på med mit sprogbrug foran den lille og bruger kun "for Søren" og "Schiesse" (?) - men de seneste dage har Sabrina brugt "for satan" flere gange - børnehave sproget er ved at slå igennem - vi kommer nok til at lære at leve med det - men når vi nu snart har lært ikke at grine, skal vi lige huske at påtale det - dårlige vaner kan hun godt vente et par år mere med at få.

Ingen kommentarer: