tirsdag, februar 05, 2008

Shopping og børnehave start

Jeg var en tur ude og handle i går. Helt selv (jeg er jo på kursus i Svendborg og bor på hotel og er langt fra familien). Først fik jeg dog en tiltrængt klipning - 100 kr - det kan man da ikke beklage sig over og kun 20 minutters ventetid - lige fra gaden. Jeg havde været inde flere steder - de havde ikke tid - men ham her den etniske danske (Bosnien?) var hurtig og havde plads. Og så ud og shoppe - og for søren hvor jeg brugte mange penge i går. Helt galt gik det da jeg kom ind i en boghandel - jeg gik helt grasat - det blev ufatteligt dyrt - der var alt for mange og alt for spændende bøger jeg bare måtte have. Heldigvis var det luftpenge jeg brugte - for det første ville jeg ikke bruge så mange penge nu (det er vores økonomi ikke til) og for det andet så ville det også være dumt at handle stort ind af tunge bøger, når man ved man skal med toget hjem på fredag.

Så alt hvad jeg købte i går var noget aftershave, lotion og nogle ingefærpiller i Matas. Ingefærpillerne er imod søsyge - jeg har jo ikke sejlet i næsten10 år - så jeg er ikke helt sikker på om mine søben virker endnu - tror ikke jeg får brug for dem - but better safe than seasick. Og så fik jeg naturligvis købt noget slik - jeg har købt endnu mere slik i dag - naturligvis lakrids - uha hvor det er godt. Og jeg har fået købt en gave til Sabrina - et forklæde og noget lege rugbrød - hun elsker at lave mad - i går lavede mit Far et komfur til hende (af en papkasse - hendes Brio træ komfur står i vores sommerhus).

Sabrina er jo i dag startet i børnehave og det gik over al forventning - pædagoerne var tilfredse og Sabrina var rigtigt godt glad - selv om hun blev "lidt" beskidt. Faktisk var hun så tryg i børnehaven i dag at hun faktisk turde at tage en skovl fra en af de større børn - hun ville også prøve at grave i mudderet. Og en stor appetit havde hun også - hun lød meget tilfreds da jeg snakkede med hende i telefonen og moderen var også meget tilfreds. Det var jeg meget glad for at høre. Selvfølgelig var jeg lidt bekymret op til børnehave starten - men på den anden side kender jeg min Sabrina og var sikker på at det vil gå godt.

Ingen kommentarer: