onsdag, februar 06, 2008

Xing Nian Hao

Så er det så vidt igen - atter et år er gået og det er blevet nytår (nu rabler det nok helt for ham Claus kan der være nogle der tænker - holdt jul i lørdags og nu vil han fejre nytår - det er det kinesiske nytår jeg vil fejre). I aften er årets sidste dag og imorgen starter rottens år i den kinesiske månekaldender. Desværre er vi ikke i Kina - det er ellers altid en dejlig tid (som vores jul).


Konen har haft travlt med at snakke med folk i Kina og sende beskeder til kinesere i Danmark. Og naturligvis er det hende der laver maden derhjemme i aften - jeg går ud fra at de som det hør og bør sig får dumplings - de heldige asner - jeg skal bare have noget hotelmad (det har været godt de sidste par dage her på Hotel Svendborg - så jeg forventer noget godt igen i aften)

Men til alle kinesere, alle danske gift med kinesere, danske i Kina og alle andre generelt vil jeg ønske et godt kinesisk nytår - må rottens år bringe jer lykke, bringe jer velstand, må i have et godt helbred - både jer og jeres familien - og som man siger i Kina: Xing Nian Hao - Xing Nian Kuai Le - Gong Zi Fa Cai

3 kommentarer:

Regitze sagde ...

undskyld forsinkelsen.
Xing Nian Hao Xing Nian Kuai Le og Gong Zi Fa Cai - alle tre.

og tak for ordene. nu vil jeg skynde mig at sende dem til de kinesiske kolleger både dér og hér.

:)

Claus sagde ...

Velbekomme - glad to be of help

Kim sagde ...

Chun jie kuai le!
Godt nytår til familien i Danmark - jeg håber konen fik festet lidt selvom hun nu er langt fra Kina.