tirsdag, februar 19, 2008

København er kedelig og umoderne

Hørt i København i dag:

Hold da op hvor København er kedelig

Alt tøjet og skoene er kedelige, umoderne og ikke værd at spilde tid på

Lad os gå væk herfra og handle hos LV (meget dyrt)

Konen var med mig i Kbh i dag - DSB havde udsalg på orange billetter til ½ pris. Og på Strøget hørte hun adskillige gange kinesere diskutere inde i butikkerne (på kinesisk) om hvorfor de ikke gad at kikke mere på tøjet - vi danskeres tøjmode falder dem åbenbart ikke for hjertet. Så det er jo ikke for godt - for kineserne elsker at bruge penge når de rejser - mange penge. Men som dansker der har været i Kina vil jeg give dem lidt ret - udvalget er større i Kina.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Så skal konen måske åbne en shop med parallel import:) - og os der render rundt og tror vi er så meget med på moden...snydt

Claus sagde ...

De kan være svære at greje de kinesere. F.eks danske ONLY som også er stor i Kina har et ganske andet sortiment end i DK - noget er naturligvis det samme - men der er også mange ting der er forskellige. Og jeg tror ikke konen skal lave noget import - ikke af tøj - måske noget andet.

Kim sagde ...

Jeg kan normalt godt lide Jack & Jones, men sortimentet i Kina er jeg ikke begejstret for. I det hele taget er jeg ikke meget for tøjmoden i Kina, som i hvert fald i de "små" byer er meget gammeldags med få undtagelser. I de store vestligt prægede byer er det naturligvis noget helt andet.

Claus sagde ...

Jack & Jones er endnu et eksempel på at de har forskellig tøjsmag her og der. Har dog købt en del hos J&J i Kina - de lå nemlig lige ved siden en af konens favoritsteder og når jeg alligevel blev tvunget med ordnede jeg lige mit næste ½ års indkøb på en gang.