lørdag, februar 02, 2008

160/105

Jeg var jo ved lægen i går og skulle have min sundhedsundersøgelse for søfarende - uden den kan man ikke få lov til at sejle. Og der var et problem - lægen var ikke meget for at godkende mig - mit blodtryk var for højt: 160/105 - lidt rigeligt højt for en ung mand på under de 40 (læs: 39½). Men som jeg forklarede lægen - det havde helt naturlige årsager - jeg kunne se de sprøjter (vaccinationer) hun havde liggende på bordet - bare forventningen om at skulle stikkes drev min puls og blodtrykket op - helt op! Så umiddeltbart efter at jeg var blevet stikket (det gjorde ikke ondt - men det er tanken om sprøjter jeg ikke kan lide) tog lægen blodtrykket igen og da var det allerede faldet til 140/90 - det er udmærket og jeg er sikker på at det er lavere på normale dage (uden indspøjtninger der er forestående). Så jeg blev godkendt!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tøsedreng ;-) Godt du faldt ned igen *griner*

Claus sagde ...

Jeg ved godt at det er pjat - men jeg kan altså bare IKKE lide sprøjter - der er så meget andet i denne verden jeg ikke har problemer med - men sprøjter :-(

Anonym sagde ...

Kender det, og det burde lægen også gøre. Det er udbredt viden at de fleste patienter har forhøjet blodtryk ved lægen pga nervøsitet, og derfor låner man bare en maskine med hjem hvor man er mere rolig, hvis det "bonger ud" ved Dr. Death. :-)

Claus sagde ...

Det er nok rigtigt - men det var lægen der skulle godkende mig til at være egnet til skibstjeneste - jeg kan dog til tider ikke forstå hvordan nogle på næsten 180kg kan bliver godkendt - de må da have for højt blodtryk