torsdag, februar 21, 2008

Gold digging

Jeg fandt et godt minde fra fortiden i dag da jeg ryddede op - et af de rigtigt gode:

Første gang konen var med i Legoland måtte vi naturligvis også forbi guldgraver boden hvor man kan vaske guld. Jeg tog konen med derind og hun fik en vaskepande - og hvor hun vaskede og vaskede og fandt rigtigt meget guld - hun var bare så glad. Så skulle vi hen og have guldet lavet om til en medalion - de fleste børn fik den bare udleveret - men ham bag skranken kunne godt se hvor opstemt hun var og han var helt med på den. Så "guldstykkerne" blev lagt op i pressen og damp stod ud til alle sider og hun fik sin medalion udleveret. Hun var bare så glad og smilte op til begge øre - den var jo kæmpe stor og så guld!

Men den var godt nok lidt let og så var det den røg op til munden og hun til sin store fortrydelse fandt ud af at den bare var af plastik - føj hvor hun blev skuffet og jeg fik mig et aller helvedes godt grin - den har vi grinet af mange gange siden - senest i dag hvor jeg fandt hendes gamle medalion - nu hænger den på oplagstavlen ved hendes computer.

4 kommentarer:

TS sagde ...

Da jeg var syv år gammel havde jeg kun to mål her i livet og begge kunne opnås i Legoland: En guld medaljon fra guldgraver boden og et kørekort fra Lego-køreskolen.
Alle andre på samme alder må have haft de samme to livsmål, køen var for lang begge steder og den dag i dag har jeg stadig ikke opnået de to ting....

Claus sagde ...

Guldmedalionen kan du stadigt nå at få - men kørekortet giver de dig nok ikke lov til at prøve at få ;-/

Anonym sagde ...

Da jeg var barn var de rent faktisk lavet af metal, ikke plastik. Jeg synes også det er helt vildt snyd, at hun bare fik et stykke plastik ;)

Claus sagde ...

Faktisk nu du nævner det - husker også de var metal da jeg var barn. Men det er lige meget - men hele situationen var bare alt for morsom