lørdag, marts 29, 2008

[Our Ref:EXB25542]

T-bone og høj sø

Man kan beklage sig over meget i denne verden og jeg kan til tider være ret god til at beklage mig. Men jeg må sige at maden her ombord er svær at beklage sig over. Her til aften stod den på gode, møre, 3-4 centimerter tykke, argentinske T-bone steaks - størrelse XXXL - der var ikke plads nok på tallerkenen. Dertil var der god champignonsovs, kartoffelmos og pommes frites. Selvfølgelig var der også salat - det er der hver dag - både til middag og til aften. Til dessert var der dejlig cheesecake med flødeskum og chokoladestykker. Til middag var der lammekotteletter, noget sammenkogt, suppe og masser af grønsager. Til morgenmad var der spejlæg og bacon, 5 slags juice, frisk frugt, frisk bagte boller, 3 slags yogurt og 6 forskellige slags morgenmadsprodukter (guldkorn, havrefras, havregryn osv.), plus pølser, corned beef, sardiner mm.. Til eftermiddags kaffen var der småkager, kage, chokoladekiks, mm. Der er altid masser af frisk frugt til bare at spise af - jeg spiser mindst 4 stykker frugt hver dag. Ofte er der melon og ananas til morgenmaden og til senerer på dagen også. Lige da vi havde forladt Las Palmas fik vi jordbær i 5 dage - med fløde, med mælk, med flødeskum, med is - mums - i det hele taget får vi is mindst 3 gange om ugen - oftest 4-5 gange. Så jeg vil IKKE beklage mig over maden ombord - at kokken ikke er så god til dansk mad kan jeg leve med - hans asiatiske retter er ganske gode (han er filipiner). Vi lever faktisk ganske godt og jeg må desværre nok se i øjnene at jeg IKKE kommer til at tabe mig - det var ellers plan A.

Jeg er godt nok træt i dag - i går var en lang dag og masser af arbejde - ikke at det gør mig noget - vi har jo alligevel ikke andet at lave. Men efter afgang fra Wales løb vi ind i en stiv kuling og føj hvor skuden har rullet hele natten. Rigtig høj sø. Det var nærmest umuligt at ligge stille i køjen (der var flere ombord der fløj ud af køjen i nat) og jeg fik ikke lukket et øje. Gik ellers tidligt til køjs - var død træt - har haft for travlt på det seneste - men jeg faldt ikke i søvn før i nat kl. 4 da vi drejede af og kom i læ syd om England - så det blev til bare 3 timers søvn. Lige nu ligger vi og rulller igen - det bliver nok en lang nat igen - men jeg håber i den grad at jeg kan falde i søvn - ellers bliver jeg godt nok for træt til i morgen. For selv om det er søndag i morgen er det altså en arbejdsdag - her på søen har vi aldrig fri - til gengæld har vi jo fri når vi kommer hjem - en dag ude giver en dag hjemme - dvs at hvis man som normalen er 10 uger ude, har man 10 uger hjemme (ferie).

1 kommentar:

Susan sagde ...

Jeg haaber du fik sovet, jeg troede man sov bedre naar det rullede - saa man blev vugget i soevn ;-)

Maden i officersmessen (hedder det stadig saadan) kan man vist sjaeldent klage over. Min far fortalte ogsaa om laekre middage, og da jeg var med ham et par uger oplevede jeg det som at vaere paa et flere stjernet hotel :-)