søndag, marts 16, 2008

At have tid

Det er ikke let at vaere 3 aar og have det godt. Specielt kan det godt vaere lidt irriterende at ham Farmand hele tiden ringer og vil snakke med hende - det er altsaa ikke lige til at faa tid til - OK - han faar 2 minutter - men saa heller ikke mere - nej - mere er der altsaa ikke tid til - man skal jo ogsaa lege med Farmor og der er saa mange andre ting man skal naa.
Det er ikke sjovt naar jeg ringer hjem og hun enten ikke vil snakke med mig eller kun kort tid . men det er et af de ting hun altid har gjort - hun er ikke meget for at snakke med folk i telefonen - lige undtaget hendes egen telefon (en Disney - og den er billig i opkald - ingen forbindelse) - den kan hun snakke i i lang tid. Men jeg fik altsaa en laengere forklaring i dag - om alt det hun havde gang i og hvad hende og Famor lavede lige i nu - en fornoejelse at hoere.

Hun STOR TRIVES i Danmark - boernehave, Farmor og Farfar er der hele tiden naar hun ikke er i boernehave, Mor er glad hele tiden, hun kan faa lov til at lege lige saa meget hun vil, kan komme udenfor, hendes elskede 2 kusiner besoeger hendes tit (eller omvendt), der er andre boern paa vejen som hun kan lege med osv.. Og saa faar hun ogsaa modspil - der er regler der skal foelges og hun er ved at laere det - tror maaske det er godt at hendes Far er lidt vaek og hun ikke forkaeles af ham hele tiden. Jeg foeler at hun har det MEGET bedre i DK - det er en kaempe fornoejelse at se ( / hoere). Danmark er vejen frem for hende. Haaber hun ikke glemmer mig for meget og at jeg stadig maa faa lov til at forkaele hende naar jeg kommer hjem. Men det er der nok ingen problemer med.

Konen paa den anden side har travlt hele tiden - nu gaar op i hendes dansk med liv og sjael og med hele hendes tid. Min Mor er godt imponeret og ogsaa lidt bekymret - det kan ogsaa vaere for meget. Senere kan konen jo nok ogsaa slappe mere af - lige nu er hun jo 2 maaneder bagefter de andre paa hendes dansk hold og det giver naturligvis meget ekstra hjemmearbejde, hvis hun vil naa at foelge med.

Ingen kommentarer: