onsdag, marts 12, 2008

Nyt fra de 7 Verdenhave og ofring til Kong Neptun

Så har jeg langt om længe fået taget mig sammen til at komme med noget fra havet. Lige nu er vi på vej til Las Palmas på Gran Canaria. De første dage ombord er ikke gået som jeg havde håbet - men sådan er der så meget. Men det vigtigste er at jeg har det godt (nu) og at det endeligt går derudad igen. Vi har nemlig haft lidt rigeligt dårligt vejr og skuden har rullet og vippet op og ned. Faktisk fik vi så meget sø ind forfra at vi en overgang i 12 timer kun sejlede med 1 knobs fart (1 knob = 1,82 km/t) - nu går det bedre og vi sejler næsten 12 knob. Men vi ruller stadigt derudad med slagside på op til 15 grader. Så jeg har fået min sødåb igen efter næsten 10 år i land.
Faktisk har jeg fået min sødåb til rigelighed - og nu må i love ikke at grine for meget - sømanden Claus har været søsyg - rigtig dejlig søsyg. Det har ikke været sjovt, men nu har jeg fået det bedre og jeg har faktisk fået aftensmad i dag - fedt - mad i maven - det var dejligt. Ellers er tiden blevet brugt i køjen og på broen, hvor en meget fåmældt Claus har stået og kikket ud af vinduet og fulgt horisonten. Det har holdt den værste søsyge stangen, men jeg har da måttet ofre til Kong Neptun.
Nogle vil så sige - hvorfor tog han ikke bare en søsygepille - jo ser i - jeg havde jo købt dem og hvor er det så lige de ligger nu - derhjemme - der gør de jo ikke meget gavn - but that's life! Men det går fremad nu - jeg har som sagt spist aftensmad i dag og jeg sidder her foran skærmen og skrive til jer - det kunne jeg ikke i går. I morgen tror jeg det er helt OK igen.
Så mange hilsner fra de 7 Verdenshave (lige nu Atlanterhavet ud for Portugals kyst) og i vil høre mere fra mig de næste dage - for jeg har meget at fortælle om allerede!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt at høre at du har fået ilddåben og også at det er blevet bedre. Ser frem til at høre mere fra dit Skiw :-)

Anonym sagde ...

Godt det går bedre. Der er ikke meget, der er værre end søsyge. Fy for pokker.

Vi glæder os til at høre mere...

Claus sagde ...

At vaere soesyg er ikke sjovt, men nu hvor det er overstaaet er det da en sjovt lille oplevelse at have med hjem - ha - ha