søndag, marts 16, 2008

Et faelles sprog

Saa er jeg paa Gran Canaria, det er soendag, der er siesta og jeg har landlov. Saa Claus gik i land og hvad finder han - en fin lille internet cafe. Mit spanske er ikke for godt og ejeren snakker ikke engelsk. Og hvad goer man saa - jo - man slaar bare over i det store universalsprog: kinesisk. Ejeren er kinesisk - han var godt nok noget forvirret et oejeblik da jeg begyndte at snakke kinesisk, men kom sig hurtigt over det og nu sidder jeg saa her og skriver til uden danske bogstaver. Jeg har ogsaa faaet muglighed for at besvarre nogle af de kommentarer der er blevet lagt og saa kan jeg se hvordan mine e-mailede indlaeg kommer til at se ud - jeg kan se at min overskrift forsvinder nogle gange - saa jeg maa nok hellere indkludere det i selve indlaeggene i fremtiden. Ellers gaar de godt nok igennem kan jeg se.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det må da også være noget af en overraskelse at høre en nordisk udseende mand plapre løs på kinesisk:o) - men så fik de den oplevelse med også