torsdag, marts 27, 2008

Hvor skal vi bo? [Our Ref:EXA20505]

Hvor skal vi bo?

Efter at været kommet til Danmark må jeg sige - jeg viste ikke hvor meget jeg manglede det - og jeg vil faktisk nødigt afsted igen. Men jeg har da stadigt en udlændinghed i mig (ellers ville jeg jo nok ikke tage ud og sejle igen). Men at se min Sabrina falde så utroligt godt og hurtigt til er en fornøjelse, og det forpligter - jeg tror ikke vi kan være bekendt at rive hende ud af hendes sammenhæng nu og flytte væk igen. Det ville være en stor skam. Konen er også godt tilfreds og synes det går ufatteligt godt - siger faktisk at hun nyder at bo sammen med mine forældre - det er ikke tit man hører at hustruerne har det så godt med svigerforældrene. Også mine forældre er glade for det hele - synes det går ufatteligt godt. Så det er en ren success historie (når man lige ser bort fra at jeg ikke er hjemme) - jeg ved naturligvis ikke om det holde mig hen fordi de ikke vil bekymre mig - men jeg kender min dejlige Jiao Jiao for godt og hun ville ikke kunne skjule det for mig - så jeg tror virkeligt det går godt.

Hele mit liv har jeg sagt: Jeg skal IKKE bo i Rødekro når jeg er flyttet hjemmefra. Rødekro er et ret kedeligt lille provinshul, en stationsby til Aabenraa og jeg har altid betragtet mig som en Aabenraa'er - der sker der da noget hele tiden. Og min Jiao Jiao har altid sagt: NEVER EVER skal vi bo i Rødekro. Men nu er der godt nok kommet andre boller på suppen. De har snakket en del sammen derhjemme og jeg mærker mine forældres påvirkning (men konens beslutning) - enden på det hele er at konen nu mener at vi SKAL bo i Rødekro og at vi derfor nu skal til at lede efter noget at bo i der. For så dårligt er det nu heller ikke, det er jo dejligt tæt på mine forældre! Og det er jo dejligt - det vil jeg da give hende ret i. Og så er der den vigtigste grund: Sabrina stortrives i hendes børnehave og det vil nærmest være en forbrydelse at hive hende ud af den! Så nu vil konen altså blive i Rødekro - hvem skulle have troet at jeg ville ende op med at bosætte mig i Rødekro - jeg har aldrig troet det var muligt. Sådan sker der så mange ting i denne verden. Og som konen sige - vi skal jo bare have en bil - så kan vi da bare køre til Aabenraa hvis det er det der skal til.

NB: jeg skal lige tilføje at så dårlig er Rødekro heller ikke - men som nogen måske har bemærket - jeg har det med at kunne overdrive lidt og sætte tingene lidt firkantet op - og desuden er mine ovenstående udtalelser om byen fra da jeg var meget yngre (20 år siden). Men jeg synes stadigt det er morsomt - at tænke sig at jeg nok bosætter mig der. Det havde jeg aldrig troet muligt.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Man har vel et standpunkt til man tager et ny:)

Kim sagde ...

Sådan er det vel når man kommer op i årerne (uden at skulle fornærme din alder), så begynder ens gamle hjemegn vel at lyde mere og mere tiltagende.