tirsdag, marts 25, 2008

Ondt i Hjertet [Our Ref:EXB30236]

Ondt i Hjertet

Jeg er glad for at være kommet ud og sejle igen - jeg har manglet det og jeg nyder det - jeg har det godt herude på vandet. Den seneste uge har jeg arbejdet meget med mit afsagn til familien og jeg syntes det gik godt. Men så ringede jeg hjem i går - uha - det blev en lang telefonsamtale - næsten en time. Alt det der sker og alt det man så gerne vil snakke om. Sabrina var glad - der var jo kommet sne og nu skulle hun ud og lave en SNEMAND med Farfar - gulerodden var også klar. Konen havde masser at fortælle og diskutere. Desuden havde hun et problem. Nu havde hun jo haft ferie i en uge og der havde været tid til at slappe af og så var afsagnet også kommet til hende. Uha - uha - uha. Og helt svært var det da de alle var til familiefest - mange havde spurgt efter mig og det havde været hårdt syntes hun - tårerne havde trængt sig på. Sabrina på den anden hånd klarer sig fint - hun har slet ikke tid til at mangle mig alt for meget - men hun er da glad for at snakke med mig og har masser at fortælle om hvad hun laver.

Men da vi så havde snakket kom mit afsagn kraftigt tilbage - uha - der skulle ikke have været meget til, så havde jeg pakket mine sydfrugter og havde sat kursen hjem over - uha hvor jeg manglede dem. Det er godt nok svært at være væk fra dem - og stadigt er det kun lidt over 2 uger siden jeg tog hjemmefra - men jeg ved naturligvis også at jeg stadigt har 2½ måned før jeg ser dem. Uha, hvor det er svært. Det blev en lang dag i går - jeg havde en masse arbejde i nat, men kunne ikke sove i går - dertil var afsagnet for påtrængende - så jeg fik ikke sovet på forhånd - så jeg var godt nok træt i nat. Fik udvekslet mange SMS'er med konen i aftes - istedet for at sove. Det var ikke let - hjertet gjorde ondt og hamrede derudad og maven gjorde ondt - meget ondt - jeg var godt nok ikke mange sure sild værd i går. Det går bedre i dag og jeg ringer IKKE hjem i dag - det tør jeg simpelthen ikke (desuden har konen alt for meget om ørerne i dag). Det er ikke let - sømandes hårde lod - nu er problemet bare - skal det også være mit hårde lod? Fremtiden må vise om vi kan klare det - lige nu går det ikke for godt. Men som en kollega engang sagde - når man kommer hjem er det som at blive nyforelsket igen - og det er jo en dejlig fornemmelse - men kan man vente - se - det er problemet.

2 kommentarer:

TS sagde ...

Min svigermor tog en uddannelse som telegrafist så hun kunne rejse med min svigerfar.
Det var selvfølgelig før de fik børn.....

Anonym sagde ...

Får helt ondt i maven på dine vegne...
men her har jeg jo været græsenke i snart 1½ år...så det kan lade sig gøre uden at dø - selvom det er svært