fredag, marts 14, 2008

[Our Ref:EXA07487]

Nogle gange er det en fordel at sejle rundt på havet. Som i går nat. Vi er jo på vej til Gran Canaria og de har en anden tidszone. Så jeg fik lige pludselig en hel ekstra times nattesøvn forærende - fedt - man kan sove en time ekstra om morgenen. Og hvad var det så lige at de fornuftige ville gøre - ja nemlig - gå i seng til normal tid (efter gammel tid) og sove en time længere (vågne op til ny tid) - normalt stiller man altid uret om natten på sørejser. Men nej - jeg stillede vækkeuret og mit armbåndsur allerede kl. 7 (til 6) og så tænkte jeg - aha - ekstra tid og så læste jeg og jeg læste og jeg læste. Så hvad jeg faktisk endte op med at lægge mig til at sove senere end normalt (efter ny tid) og derfor endte op med mindre nattesøvn end jeg normalt får. Det hvad der skulle være så godt, var faktisk noget skidt
Og hvad lærte jeg ved det - sikkert ikke noget - næste gang gør jeg det sikkert igen. Og hævnen kommer jo når vi nu sikkert skal til Rotterdam - så springer vi en time over og jeg får en times mindre søvn.

Ingen kommentarer: