torsdag, marts 13, 2008

[Our Ref:EXA19016]

Uha hvor jeg savner familien - det gør ondt helt ned i min grundvold. Jeg viste det ville være hårdt - men føj hvor det gør ondt. Og lidt til min overraskelse - det er ikke min dejlige Sabrina jeg mangler mest - det er min elskede hustru! Ikke at jeg ikke mangler min Sabrina, men jeg tror også lidt det er fordi jeg ved hun er omgivet af folk der elsker hende og passer godt på hende (mine forældre og Jiao Jiao). Men føj hvor jeg mangler konen. Faktisk vil jeg om et lille øjeblik gå op og bruge er masse penge på at ringe hjem til konen over satelittelefonen og ønsker hende godnat. Jeg håber godt nok ikke at følelsen varer ved i alle 3 måneder jeg skal være ombord - for så bliver det helt uoverkommeligt - det er jo "bare" 3 måneder. Nå - nu må vi se hvad fremtiden bringer, men lige nu ligner det godt nok min sidste sejltur det her - men som jeg ofte selv siger: klap nu lige hesten og vent og se hvad der sker. Det kan jo være at jeg om 3 måneder ser anderledes på det.
Jeg troede jo selv at det ville være let - ha- ha - hvilken urealisk tro på mine egne evner. Som jeg har nævnt det før: en gang sømand - altid sømand. Men det var også udtalt af en mand der dengang han sejlede sidst IKKE havde sin Jiao Jiao og sin Sabrina. Nu er der godt nok kommet andre boller på suppen. Men på den anden hånd må jeg sige: jeg nyder faktisk at komme ud at sejle igen - jeg kan mærke at jeg har manglet havet - det føles dejligt at være på havet - hvis det bare ikke var fordi det dumme hjerte hele tiden manglede familien. Det er især nu hvor jeg IKKE er søsyg mere at jeg rigtig kan nyde det - men jeg mangler dem stadigt lige meget (om ikke mere - nu har jeg mere overskud til at tænke på dem).

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

At du ville ud at sejle igen, kunne jeg ikke forstå, men jeg er jo heller ikke dig. Men at du savner familien voldsomt kunne jeg godt have forudset, og også at du kraftigt overvejer ikke at sejle igen.

Tror dit gamle sømandshjerte løb af med dig fordi det ikke manglede familien på det tidspinkt :-)

Anyways...,. Håber du klarer skærerne! Fat mod sejler! :-)

Anonym sagde ...

Giv nu lige tid. Alting kræver tilvænning, og det er ihvertfald for tidligt at konkluderer noget endnu. Jeg ville give det mindst 2 ture, før jeg ville begynde at lave konklusioner. Selvfølgelig savner du dem, men som du siger, du ved de har det godt, OG du er glad for at være på havet igen.

Kim sagde ...

Ja, det var vel forudsigeligt at det ville komme til at gøre ondt, men mon ikke det hjælper hen ad vejen. Det kræver vel lidt tid at vende sig til den nye tilværelse som sømand, selvom du har prøvet det før - men som ugerne går kommer man vel ind i en rutine, så det er nok værst nu hvor det hele er mere eller mindre nyt omend velkendt. Jeg tror også du skal give det et par chancer før du endegyldigt dropper tilværelsen som sømand.

Claus sagde ...

Det gaar da bedre idag - men har naturligvis ogsaa lige snakket med familien derhjemme - det er dejligt - rigtigt dejligt at hoere deres stemmer

Men jeg viste naturligvis godt at det ikke ville vaere let, men er blot forbavset over hvor svaert det er er - det er svaerrere end jeg havde regnet med - men som jeg ogsaa selv naevner - med tiden og ugerne gaar det sikkert bedre (haaber jeg)