tirsdag, april 01, 2008

I Kina spiser de hunde [Our Ref:EXA05383]

I Kina spiser de hunde

Jeg har adskillige gange prøvet at spise hund - ikke noget specielt - men heller ikke dårligt. Det er ikke så udbredt mere i Kina, men 6-7 år siden var det meget normalt. Faktisk havde min Svigerfar hunde af samme grund før i tiden - for kødets skyld. Han havde også duer - mums - duer - det kan de finde ud af at lave i Kina.

Men det var egentligt ikke derfor. Jeg har lige set filmen "I Kina spiser man hunde" - i forgårs så jeg nr 2 og i sidste uge så jeg "Ambulance". Det er faktisk ret fedt at se danske film igen - efter 9 år er jeg jo gået glip af en del gode danske film - jeg har i den grad moret mig. De overdriver lidt, men sjove er de. Kan godt forstå hvorfor de var så populære.

Ombord på skibet har vi en filmklub hvor vi får sendt film ud hjemmefra fra Handelsflådens Velfærdsråd - alle ombord betaler til ordningen og det betyder at vi kan få 9 nye film hver måned - det giver jo nogle titler gennem tiderne - vi har vist 600 film ombord. Så jeg gennemstøver dem og leder efter danske tiler - det er dem jeg er interesseret i - som alle andre steder er der naturligvis flest amerikanske film - men dem kunne jeg jo få til 5-10 kr stykket i Kina hvis jeg ville - så de er ikke så interessante - nej - lad mig få er opfølgning på mine sidste mange år med dansk film.

Ingen kommentarer: