torsdag, april 24, 2008

[Our Ref:EXB06744]

Træt af Møllehave i Afrika

Jeg er træt. Nu har vi ligget langs kaj i Afrika siden søndag og i morgen er vi nok færdige. Det går lidt rigeligt langsomt - men vi når det jo nok. Og tid er der nok af i Afrika (eller rettere: her i Mauritanien). Så Claus han tænker - jeg er træt - har fået under 5 timers nattesøvn pga vagt - så han sover om eftermiddagen. Næste dag samme problem, men tænker så - i morgen skal vi lige se lokalområdet an. Næste dag gør man klar - men kommer ikke afsted - istedet kaster man sig over en roman af Johannes Møllehave og og tænker - i morgen - vi har jo masser af tid! Faktisk burde jeg have sovet - jeg var jo dødtræt. Og lige pludselig bliver det i dag (hvor dagen i morgen er sidste dag ) og man beslutter - nu skal jeg altså op i land - gå en lang tur - jeg vi se den skibskirkegård jeg har hørt om osv. - og da vagten er slut til middag gør man sig klar. Skal lige have passet hos skibsføreren (for at komme forbi vagten i land). Han sidder i i møde og man venter - imens kan man jo lige begynde på den næste roman af Møllehave - bare et kapitel eller to - lige pludselig er klokken næsten 4 og romanen færdig - men desværre er tiden også gået og jeg kom ikke i land - skal igen på 6 timers vagt kl 18. Jeg får 45 minutter på køjen og så er der aftensmad. Så atter en dag er gået med 5-6 timers søvn og en roman af Møllehave er læst (faktisk begyndte jeg lidt på den tredje også).

Så jeg kan sige at jeg er træt af Møllehave i Afrika - eller måske skulle jeg sige: jeg er træt mens vi ligger her i Afrika fordi jeg har læst Møllehave istedet for at sove.

Og det er ikke det sidste jeg har læst af Møllehave - han skriver altså godt og jeg kan høre ham fortælle mens jeg læser - har altid sat pris på hans fortællinger og hans stemme. Jeg har ikke læst Møllehave før jeg kom her ombord - men det er ikke det sidste - han har fået en lille plads i mit hjerte og jeg ser frem til at udforske hans univers - ikke kun romaner - men også de andre ting han har skrevet.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ud og opleve og tag nogle billeder Claus! Du kommer til at fortryde det hvis du kun læser.

Desuden glæder jeg mig til at se nogle billeder som ikke kun hedder: "Claus i kantinen","Claus i køjen", "Claus på vagt", "Claus på broen" osv :-)