torsdag, april 17, 2008

Afrika, Malaria, Paris, telefonsamtaler og kommentarer

Afrika, Malaria, Paris, telefonsamtaler og kommentarer

Skrev lige før at jeg ikke har været i Afrika før - ikke helt rigtigt - i går aftes sat jeg længe som hersker over hele Afrika i spillet RISK - blot en skam da min mission var at erobre Australien og Nordamerika. Så som det forståes tabte jeg! Men rent fysisk er det tætteste jeg har været på Akrika været når jeg mange gange før i tiden har sejlet gennem Suezkanalen i Egypten.

Thomas irettesætter mig lidt med malaria i en kommentar til det indlæg jeg lavede i går - jeg er godt klar over at der bliver forsket i det og at det er en hård nød at knække (ved også godt at Bill Gates har postet mange penge i malariaforskning) - men jeg har også bemærket en dansk forskers kommentar for nogle år siden (han forsker i malaria): " det er ikke så prestigefyldt at forske i malaria som i f.eks. kræft eller AIDS". Og vist er der penge i sygdom - problemet er at nogle af de fattigste mennesker i verden lever i værst malaria befængte områder og hvis der udvikles dyr medicin vil det kræve at andre poster mange penge i det projekt.

Familiens derhjemme har liget været en uge i Paris og Euro-Disney. Så de har været godt trætte - jeg ringede hjem søndag (de kom hjem lørdag aften) - men vores sattelit telefonforbindelse var ikke god. Så var det godt vi passede Gran Canaria i morges - jeg var oppe klokken 3.30 og ringede hjem - klokken var da 5.30 i DK. Det var dejligt at snakke med konen - som nævnt før lider jeg jo rigtigt meget af afsagn efter dem - og selvfølgelig savnede jeg dem endnu mere mens de var i Euro-Disney og i Paris - jeg ville også gerne have været med - med det kunne jeg ikke. Det var min Mor der havde inviteret - hun blev 60 forrige søndag og det fejrede de så i Euro-Disney - bare uden mig. Deborah mente i en kommentar om mit afsagn at jeg skulle holde op med at ringe for meget hjem - hun har nok ret - det gør afsagnet værre - men på den anden side - det er rart at høre deres stemmer og så er det lettere at diskutere ting over telefonen. Men jeg prøver at begrænse det nu og så bruge e-mailen noget mere.

Grunden til at jeg ikke har omtalt familiens tur til Frankrig før nu er meget simple - man hører jo så meget om at folk med slette hensigter også læser hvad der skrives på nettet og da der var to huse der stod fuldt tomme mens de var afsted mente jeg ikke at jeg ville udbassionere det over nettet.

Og slutteligt er jeg da glad for at Benny med hans aftenkaffe synes det er hyggeligt at følge med i mit liv på havet.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Tjah, jeg ved jo ikke, hvad der virker for dig. Det var bare en tanke jeg fik, at det måske kunne hjælpe på det ;-) Og det ser jo så ud til, at du erfarer, at det godt kunne passe.

Med hensyn til luskede typer, så har du da ganske ret. Man skal passe på, hvad man skriver.