onsdag, maj 07, 2008

Vand, varme og feber

Vand, varme og feber

Det forrige døgn var et varmt og vådt døgn. I går var det varmt - rigtigt varmt - vi ligger jo tropisk Afrika tæt ved ækvator og føj for den lede det var varmt i går - og naturligvis havde vi hårdt og langt fortøjningsarbejde i går. Der var mange røde ansigter bagefter - alle hvide danskere der ikke havde fået sig smurt med sollotion (jeg havde husket det). Alle var godt trætte. Og så til aften kom der et godt tropisk regnskyl - et af den slags der ville give rigtigt mange oversvømmede kældre i Danmark. Da blev vores regntøj fundet frem.

Jeg havde ellers rigeligt andet at tænke på i går. Min lille Sabrina har været syg i et par dage med høj feber (40) og jeg prøvede i går morges af ringe hjem - der var ingen der svarede - så jeg var naturligvis bekymret - hvad nu hvis? Det er ikke let at være væk hjemme fra familien og slet ikke når man ved at de er syge og man ikke kan gøre noget. Da alt vores hårde arbejde var overstået ud på eftermiddagen var det første jeg gjorde da også at ringe hjem - og denne gang var der gevinst - konen og barnet sad i sandkassen og legede og feberen var under 38. Så kunne jeg slappe af igen. Nogle gange er det ikke let at være sømand.

Ingen kommentarer: