søndag, maj 04, 2008

Et sort chok [Our Ref:EXA29358]

Et sort chok

Jeg fik et chok da jeg var i land her i Elfensbenskysten. Vi havde set os omkring og fået handlet lidt og det var på tide at vi skulle hjem til skibet igen. Og så var det at en (mig) der fik den ide at vi måske kunne få en lille svalende drik på vej hjem - vi er jo i troperne - så der var MEGET varmt. Så det forelagde vi vores chaffør og han vidste lige hvor vi skulle hen!? Så vi endte op i shantytown (fattigt område) - og baren så meget sølle ud udenfra - men der var 4 airconditions - og nu skulle vi jo opleve noget. Så ind med os - udenfor var det klart sollys og inde i baren var der temmelig dæmpet belysning. Så vi kommer ind og vi sætter os i den anviste sofa og bestiller en "cola" - vi har jo en non-alcohol politik i rederiet og derfor drikker vi naturligvis kun "cola" (jeg kan faktisk bevise at jeg fik en rigtig cola - jeg tog et foto af den). Men jeg sidder altså der og ser mig om og pludselig får jeg et stort chok - for enden af sofaen en meters penge væk sidder der en - pludselig ser jeg smilet og det hvide i øjnene - resten kunne ikke ses (han havde mørkt tøj på og huden var kulsort). Jeg blev godt nok meget chokkeret - jeg havde slet ikke set ham og vi havde siddet der i mindst 5 minutter.

Det var ikke kun mig - min russiske kollega så ham på det samme tidspunkt og blev lige så forskrækket - det grinte vi meget af! Så vi fik et sort chok i Afrika.

Ingen kommentarer: