torsdag, maj 22, 2008

[Our Ref:EXB04629]

Mangel på mad

Der er mangel på mad rundt i hele verden - nu også i min lille verden (172 meter lang og 27 meter bred). Vi har haft rigeligt mad og gode råvarer til den. Dejlige friske grøntsager og frugt og meget andet.

Det var meningen vi lige skulle et lille smut til Afrika og så tilbage til Europa omkring d. 28 - nu er vi endeligt på vej og forventer at ankomme til Portugal d. 30. Problemet er bare at vi skulle have været tilbage d. 28 april og nu er det allerede maj - så vi har været en måned for lang tid undervejs og har ikke fået proviant til den måned. Så først løb frugten op - så blev det så småt med grøntsagerne og salaten forsvandt derfor fra måltiderne. I sidste uge slap mælken op, vi har lidt yogurt tilbage (med udløbsdato 28. april), men som en trøst er der stadigt æg og bacon og juice til morgenmaden. Maden er ved at blive noget ensformigt - udvalget er ikke så stort mere og så er de gode ris sluppet op - nu er der nogle rigtigt kedelige ris. Faktisk spiser jeg mere ris ombord end jeg gjorde i Kina (!) - ris til middag og aften hver dag - i Kina fik vi jo også nudler og dampet brød og så meget andet godt. Faktisk spiste jeg også mere rugbrød i Kina end her ombord nu - vi har ikke mere pålæg - kun sild (og uden snaps gider jeg dem ikke). Så vi har knaphed på mad - der er nok - men det er blevet kedeligt.

Men når vi kommer til Portugal skal vi i dok og det betyder at man kan gå i land om aftenen og nyde noget af den lokale mad - det glæder jeg mig meget til! Og endnu bedre - om 18 dage er jeg hjemme igen og så får jeg verdens bedste mad - det glæder jeg mig endnu mere til!

Ingen kommentarer: