søndag, maj 04, 2008

Fattigt [Our Ref:EXA26962]

Fattigt

Her efter min første gang i Afrika må jeg sige at min erfaring er fattigdom. Man kan tydeligt se at der er mange fattige her i Elfenbenskysten. Men folk ser også glade ud og de fleste tager det afslappet - meget afslappet. Faktisk er vi i landets største by - men jeg kan bedst sammenligne det med hvordan det var i de lidt mindre byer i Kina omkring år 2000 - meget er sket i Kina siden. Men som sammenligning er den god, bare med den forskel med hudfarven og at der på husdyrmarkedet var geder og meget afmagrede heste, hvor der i Kina var Får og grise (og æsler). Ellers var det de samme slags reklamer, folk der samler, affald er er hen smidt (plastik), samme slags åbent marked hvor alt mellem himmel og jord sælges. Jeg følte mig faktisk helt hjemme - også i trafikken - lige så livsfarligt som i Kina. Og ufatteligt mange usle barakker som folk bor i.

Så nu har jeg været i alle kontinenter undtagen Artarktika - men der kommer jeg nok ikke.

Ingen kommentarer: