mandag, januar 28, 2008

Fristelse

Jeg er fristet - meget fristet - jeg har faktisk lige fået et tilbud om at holde godt betalt ferie i et ½ år. Jeg begynder jo i en ny afdeling inden for firmaet når jeg tager ud og sejler igen. Og for at få det til at passe med hvem der skal betale mens jeg venter på at komme afsted og mens jeg er på kursus, har man valgt fra HR at fyre mig - så går det ud af den konto. Jeg ved godt det er ren proforma, men jeg har lige fået mit afskedigelses brev med mine 6 måneders opsigelse - så hvis jeg bare læner mig tilbage og ikke tager ud og sejle - så kan jeg faktisk holde 6 måneders godt betalt ferie - jeg er fristet - meget fristet - men hvad så bagefter. Og desuden er hele ideen med at jeg tager ud og sejle at jeg får mit sønæringsbevis tilbage - det er længe udløbet og jeg skal have en masse kurser og ekstra sejlads for at få det tilbage (læs: det koster mange penge). Så jeg tager ud og sejle som planlagt - det vil jeg jo gerne - men 6 måneders ferie - uha - det lyder godt!

2 kommentarer:

TS sagde ...

Vi plejer altid at "goof off" når vi flytter fra sted til sted. Da vi tog fra Australien til UK kørte vi først tværs over Australien, var en måneds tid i Queensland, en uge i Hong Kong og en måned i Danmark, plus nogle uger i London. Efter det har man fornyet energi til at gå i arbejde igen.

Claus sagde ...

DNu var det jo en ren proforma "fyring" bare fordi de tænker i kasser. Jeg havde da fortrukket at de havde fundet en anden måde at overføre mig fra den ene afdeling til den anden - men nu blev det sådan og jeg følger den oprindelige plan. Jeg skal på kursus i uge 6 og 7 og skal så ud og sejle sidst på måneden - resten af tiden er afslapning med familien. Det ene kursus er på Fanø og da der er vinterferie i den uge vil familien bo i vores sommerhus i Blåvand - så det gør jeg også og tager så bare til Esbjerg og med færgen hver morgen og kommer hjem om aftenen igen.