onsdag, januar 16, 2008

Countdown - 14 to go

Så er der 14 dage til vi skal hjem - uha hvor jeg glæder mig. Jo tættere vi kommer på afrejsen jeg mere jeg glæder mig. Konen er da også glad, men er selvfølgelig også ked af at skulle afsted herfra.
 
Det er jo her hendes familie er og så bliver livet i Danmark jo heller ikke så let som her i Dalian. Her har hun jo fri hver dag og kan gøre hvad hun næsten vil - som nu i går hvor hun brugte det meste af dagen på hendes nye hobby - te. Der blev handlet og drukket i går igen. Der kommer jo lidt andre kager på bordet når vi kommer hjem - mindre penge at bruge og mindre fritid - nu skal hun jo i skole og med tiden også ud på arbejdsmarkedet. Men på den anden side glæder hun sig også til at få noget at rive i. Det har endtil nu ikke kunnet betale sig at arbejde - hendes forventede indtægt var jo nærmest 2- 4% af min løn - altså ikke noget der kan ses på bundlinien - i Danmark kan det jo ses.
 
Hun er dog glad - endelig i går gik papirerne igennem som hun i noget tid har kæmpet med myndigheder om - så nu kan hun med god samvittighed tage afsted - alt er i orden.

Ingen kommentarer: