fredag, januar 18, 2008

En aften i Dalian

I går havde jeg en aftale med min gamle mentor - vi er begge ved at kunne se enden på vores Kina dage - han har efter hånden været i Kina i over 15 år og skal pensioneres til marts når han bliver 65. Vi har mange oplevelser sammen og der var rigeligt at sankke om - alt i mens vi fik lidt mad, lidt sprut og en hulens masse øl. Mit hoved var godt nok lidt mat her til morgen - men efter omstændighederne var det ikke så galt. Og da det har sneet i nat er lugten i dag dejlig ren og jeg har haft en del arbejde her til morgen - i den fiske luft - så jeg er på toppen nu. Og så er der kun 1 minus grad - dejligt - nu har det næsten været -10 i en uge.

Der var et filipinerband på den ene bar og vi blev inviteret til at drikke lidt med nogle af de lokale - de elsker at drikke whiskey med grøn icetea drik - lyder ikke godt - men det kan faktisk godt drikkes - ville dog hellere have haft en strait - men kunne der ikke komme på tale.

Et foto fra pisserenden på Alice Bar - et af de store in steder i Dalian (her har mangt en udlænding gennem årene lagt mange penge). Vi var begge med den aften Alice åbnede sin første bar helt tilbage i 1999 og vi har altid været på god fod med hende - så det var da naturligt at vi lige måtte forbi og sige hej til hende på vores tur sammen. Hun har gjort det godt den lille pige - men hun har også altid haft ambitionerne. Faktisk kendte min gamle mentor hende fra dengang hun var alene mor og var døråbner på en af de ældre barrer i byen. Sjovt nok kom henes husbond løbende tilbage da hun fik success - og hun tog ham ind - verden er mærkelig.

Og som altid huskede jeg lige at slentre forbi det lokale gadehjørne og få noget grillmad med hjem til konen. Det husker jeg gerne når jeg er ude en aften. Aegteparret der laver det har stået på det gadehjørne hver nat i mange år - de var der også tilbage i 2001. Sidste weekend da der var blaesevejr og -13 var de der ikke - det kan jeg godt forstå. Konen bliver altid så glad når jeg kommer hjem med det - isaer squid'en er hun glad for. Også godt jeg havde med hjem i nat ' jeg var nød til at vaekke dem ' Sabrina havde slået dørslåen for, så jeg kunne ikke komme ind da jeg kom hjem efter 01.30 og blev nød til at ringe på.

Som en annekdote og til de meget inviede kan jeg nævne at DB også var lukket i går

Ingen kommentarer: