onsdag, september 24, 2008

Jeg har skiftet kone

Forandring skal der til og derfor har jeg skiftet kone ud med en mere "dansk" model. I går smed Sabrina og jeg den gamle Mor ud og så hentede vi den nye - velkommen her hos os - med knus og kram - den gamle smed vi ud med et spark i røven - sådan gøres det - - ud af klappen!

Se - nu er der måske nogle der tænker - nu strammer han den nok lidt - kan godt være - men hun fik altså et venligt lille spark i røven - ud skulle hun jo. Vi havde nemlig fået brev fra kirkedegnen - konens ansøgning om navneforandring var gået igennem og fra og med i går er hendes fornavn ændret til Lisa ( før var det Li Xia), hendes gamle efternavn er nu hendes mellemnavn (som Sabrina) og konen har taget mit ganske anonyme og meget almindelige J... efternavn. Så pludselig lyder hun slet ikke som en kineser mere - på papiret altså.

Så da konen kom hjem i går aftes stod Sabrina og jeg klar og så var det at vi smed den "gamle Mor" ud og så hentede vi den nye ind. En ½ time senere mente Sabrina dog, at vi skulle hente den "gamle Mor" igen - hun var nok lidt usikker på hele konceptet - så ud med den "nye" og ind med den "gamle" igen - dog stadig med navneforandring. I dag mente Sabrina dog godt at vi kunne hente den "nye Mor" igen.

Og for en god ordens skyld - det er IKKE mig der ville have hende til skifte navn - det er helt og holdent hendes egen ide - jeg prøvede at tale hende fra det - men hun insisterede - hun mener at nogle danskere er en "smule" forud indtagede overfor folk med fremmeklingende navne og hun ønsker IKKE at skille sig ud - hun vil være en del af flokken. Nu må vi se om hun til sin tid kan få lov til at blive helt dansk (hvis hun ønsker det til den tid) - hvis DF og Birthe Rønn bliver ved med at finde på "gode ideer" ender det jo med, at det ikke er muligt.

Og en ting er sikkert - jeg kommer aldrig til at stemme på DF - aldrig nogen sinde (har nu heller aldrig før overvejet det) - og nu må jeg jo gerne stemme - ha - det har i godt af DF. Jeg havde før respekt for Birthe Rønn - hun stod ved sine meninger og tog konsekvenserne (ikke at jeg var enig med hende) - men den respekt er væk - helt væk!

4 kommentarer:

Kim sagde ...

Så er vi to. Desværre kan jeg ikke stemme her i Kina :-(

Anonym sagde ...

Har stadig ikke glemt at DF ville sende 2. G indvandre hjem hvor de "kom fra" - sådan en er jeg nemlig, født i DK, men min far var ikke dansker - og det blev jeg først selv da jeg var 5 år gammel

Benny sagde ...

Hej Claus din røver! Jeg må da indrømme at din overskrift fik hjulene på kontorstolen til at rulle.
Nå, men Lisa Sabrina... det lyder altså pænt.
Men Birthe Rønn det lyder ikke "pænt" - mere... :o(

Claus sagde ...

DF er er noget skidt - hvis i spørger mig - dem har jeg aldrig haft meget fidus til.

Jeg er nu ved at venne mig til at konen nu hedder noget andet - hun er jo stadigt den samme dejlige pige jeg faldt for for over 9 år siden