onsdag, september 17, 2008

Bare lidt syg

Vores Sabrina blev syg i går og fik 39,7 i feber i nat - så farmand her måtte ringe til vagtlægen. Nu er alt OK og 36,5 - vi skal nu alligevel en tur forbi lægen - better safe than sorry. Men det sjoveste i nat var (alt det andet var nemlig IKKE sjovt):

Far: Du er syg min lille skat
Sabrina: Jeg er bare lidt syg
Far: Du har meget høj feber
Sabrina: Jeg er kun lidt syg, for ellers kan jeg jo ikke komme ud til Lisbeth på torsdag!

Se - det er børne logik - aftalen er nemlig at Sabrina skal sove hos sine kusine Emma på torsdag og Lisbeth (Emma's Mor) sagde i går, at hvis hun var lidt syg gjorde det ikke noget - og nu har Sabrina glædet sig rigtigt meget til at sove hos dem - så selvfølgelig var hun kun lidt syg (Mor og Far glæder sig også til at Sabrina skal sove hos dem - Mor og Far har nemlig bryllupsdag på torsdag og vil ud og spise)

Malede Sabrina her til morgen til mig - "jeg elsker jo dig Far"

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Claus. Vi har jo læst lidt fra Kina. Vores søn Søren arbejder jo for Vestas i teda.
Har du nogen erfaring for at du skulle invitere din kone til Danmark. De siger på Udlændingestyrelsen at det er Søren der skal invitere at vi er for langt ude som svigerforældre.

Claus sagde ...

Ja - der har de nok helt ret - det har altid været mig der officielt har inviteret konen med til Danamrk - også dengang vi ikke var gift endnu. Det er et simpelt brev hvor med formelt inviterer hende til Danmark, påtager sig ansvaret for hende under opholdet (økonomisk)og skriver hvorfor man gerne vil have hende med til Danamrk (at besøge familie og venner). Jeg havde et standard brev som jeg lavede hvert år. Det eneste der så derudover er en ansøgning som kan downloades på ambassaden i Beijings hjemmeside og desuden skal hun have en rejseforsikring og en returbillet ved indrejsen til DK (måske de vil se rejseforsikringen på ambassaden). Det letteste vil være hvis Søren kontakter den danske ambassede i Beijing og beder om at snakke med en af danskerne - det er vigtigt at han ringer og at han snakker med en dansker - de er meget flinke der - de kinesiske ansatte har nogle kinesere svingende oplevelser med. Så burde det være forholdsvis let og hun kan så komme med til Danamrk - enten sammen med Søren eller selv - det er ikke noget problem - jeg har altid søgt om multible entries og 90 dages ophold (max muligt på visa). I er velkomne til at kontakte mig mere hvis nødvendigt - i kan finde en kontakt e-mail ude i højre margen her på siden - Søren kan også skrive til mig.
Held og lykke